Powered by Blogger.
kisah kita tidak sama..kisah aku kisah 1001 malam:)

salji

tempat tempat besh

>> Wednesday 17 August 2011

assalamualaikum, kali nie aku nak cerita pasal apa yang best kat muar nie. memandangkan sekarang bulan puasa, so aku macam teringat la makanan yang bagi aku best la kat muar. aku nie jenis yang tak rajjin nak jalan2, so tak banyak la tempat makan yang best aku taw. ape kata korang sume tengok la sendiri tempat2 yang aku rekomen kan nie sebab kat sini la selalu aku makan.


antaranya ialah(peh rase cam skema je ayat aku nie)

MEDAN IKAN BAKAR SABAK AUR


kat sini la selalu aku dengan famili aku pergi kalau rase nak makan ikan bakar. tempat nie boleh cakap femes la jugak kat muar sebab kat sini sume kedai ada jual ikan bakar. so kita kne pandai2 la plih kedai mana yang kita nak order. kedai yang selalu famili aku pergi kedai WAK JOS.
 kt sini memang terBAEK la. sebab sedap gler ikan bakar dia. ha! kalau korang nak makan kat sini korang kene datang malam taw. sebab medan nie bukak malam jew, siang tak bukak pon. lagi satu kalau nak datang kne datang awal contoh nyer lepas maghrib. kalau korang lambat memang kene tunggu la nak dapat tempat duduk..hehe
banyak pulak kan aku cerita nie..korang tengok la ape yang mesti aku order kalau makan kat sini..

IKAN SIAKAP 3 RASA & SOTONG CELUP TEPUNG
 
MEE BANDUNG MUAR
yang nie mesti korang pernah dengar kan. korang tgk la
 sendiri macam mane rupa mee bandung muar yang ori punyer. mesti terliur heeeeee ;)
KUET TIAW GORENG KERANG PARIT BAKAR
peerrrhh wa cakap sama lu. wa tak bagi can yang nie. kuey tiaw nie memang syok woo. terangkat makan. kat parit bakar dekat2 dengan masjid. kalau korang nak makan korang kene datang awal. jangan datang petang memang tak dapat ka korang nak makan sebab dah abiz...HAHA!

KOPI 434
kopi nie memang terbaik. pekat, likat, itam perh kelat la lidah rase. tapi memang puas kalau minum. kalau kat rumah memang aku nie jadi tukang buat air kopi nie untuk ayah aku. HEHE :)

cukup la sekat nie entry buat kali nie. air liur da meladung dlm mulut nie. da nak meleleh dah nie. tahan2 bulan puasa nie.sudut balik sluuuurrrpppppp.. ^_^

2 budak penyibuk:

Haiza Sidek (bukan nama sebenar) 17 August 2011 at 18:17  

mengancam..glurrrpppp!!
btai pose..hehhe

charion 17 August 2011 at 23:32  

hehehe. Tamo, tamo batai pose.. :D

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP