Powered by Blogger.
kisah kita tidak sama..kisah aku kisah 1001 malam:)

salji

artikel yang menarik ;-)

>> Friday 9 December 2011


Untungnya Memiliki Payudara Kecil & Montok

Sorry ae post ini agak ke 18sx sikit tetapi kita tengok dari segi kesihatan dan perubatan ok, artikel ni saya dapat dari satu web tapi tak ingat apa web tu. Pape pon jom kita baca sama2 ye.

Sebenarnya memiliki payudara yang kecil bagi sesetengah wanita adalah anugerah dan beruntung sedangkan kita tahu ramai wanita yang inginkan payudaranya lebih besar, lelaki apatah lagi kan. ;-)
Untungnya memiliki payudara kecil ialah seseorang wanita itu akan lebih sihat, lebih sensitif dan awet muda. Mari kita dengar penjelasan salah seorang Dr sekseologi:

Lebih sehat
Pemilik payudara kecil juga cenderung lebih sehat. Sebab, lebih mudah melakukan pengesanan benjolan di bahagian belakang payudara. Onkologi Marisa Weiss, presiden dan pendiri breastcancer.org juga menyatakan bahwa payudara kecil boleh menyelamatkan hidup. “Payudara yang lebih besar akan lebih berat dan akan memberi tekanan pada tubuh. Ini akan mengubah postur seorang wanita dan menyebabkan leher sering tegang yang akan mengakibatkan timbulnya sakit kepala,” kata Dr Weiss.

Lebih sensitive
Studi University of Wina menyebut, payudara besar terkadang kurang sensitif dibandingkan yang berukuran lebih kecil. “Payudara besar memiliki jaringan lemak lebih banyak daripada jaringan kelenjar yang merupakan bahagian paling sensitif,” kata seorang sekseologi Rachael Ross, MD, PhD. “Dengan payudara yang lebih kecil, kelenjar lebih mudah untuk merangsang ketika foreplay kerana mereka tidak berada di bawah lapisan lemak,” Rachael menambah lagi, Payudara kecil juga membuat wanita lebih berkuasa menciptakan gerakan sewaktu bersama.

Lebih awet muda
Dahulu, orang menggunakan ukuran payudara untuk mengetahui usia seseorang. “Mereka harus melihat tanda-tanda fizikal,” kata Satoshi Kanazawa, PhD, seorang psikologi evolusi di London School of Economics. Rahsia mengetahui usia seorang wanita biasanya juga dilihat dari kelenjar susunya. “Payudara yang besar lebih dan nampak jatuh, ini sering dijadikan indikator sebagai wanita tua,” kata Kanazawa. “Dan akan lebih sulit menilai usia wanita jika dia memiliki payudara yang lebih kecil.” Ellen Shing, pemilik kedai pakaian dalam wanita, berkata saat ini kebanyakan wanita mulai mengidamkan payudara dengan ukuran kecil yang mana produk bra ukuran A, banyak diserbu wanita. “Tidak banyak wanita yang meminta bra bersaiz besar,” kata Ellen Shing.


hehehe. hanya sekadar untuk pengetahuan sahaja ye. 
THANKS YAWW


0 budak penyibuk:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP